Neem kennis:

Die inhoud van hierdie bladsy word op eie risiko gelees. Die skrywer word hiermee gevrywaar van alle reaksies of optredes van lesers.

Sunday 6 March 2011

As ons almal blou mussies dra...que sera sera

Mense bly fassinerend
2 weke terug 14:38 skree die telefoon die Sabbatsmiddag uit sy hibbernering.
“Hallo, dis Serah.”
Ek eggo verstotterend: “Hallo Serah”, effens geskok oor die tyd  op ‘n Sondagmiddag. Ek onder ‘n duidelike wanindruk dat meeste goeie mense in die Karoo dorp op die tydstip rustend verkeerd.
“Dominee, ek wil net hoor wat is julle opinie oor die beoogde standbeeld in Swede? (stilte) Ek meen nou oor die een wat hulle wil opsit wat ‘n afbeelding van Jesus is?”
Ek vra meer duidelikheid oor die aangeroerde saak en sy antwoord: (Ek het dit goed gedink om nie alles hier te probeer neerpen nie, maar bondig saam te vat – siende dat die gesprek effens oorbodig lank was.)
Serah: “Jy sien ek meen nou dat julle as predikante iets moet doen omtrent die saak, want in die Bybel sê die Here duidelik dat daar geen afbeelding gemaak mag word nie. En nou wil die mense ‘n beeld van Jesus opsit. Ek voel dat dit nie reg is nie en dat mense nou voor die beeld gaan buig en nie die Here raaksien nie. Dit is nie al nie, in Suid Amerika in Rio de Janeiro, gaan hulle ‘n groot standbeeld ook van Jesus opsit. Kan jy nou dink as die goed nou daar gaan staan wat sal alles gebeur?”

Ek is eerlik, op ‘n Sondagmiddag net voor 3, kan ek nie aan een ding dink wat  “alles sal gebeur” nie. Maar siende dat ek gebel is vir raad of ‘n opinie of om ‘n oor te wees – “hum en haa” ek so met fatiese kommunikasie. Nadat ek seker 5 keer die vraag moes hoor, hoe ek nou die saak gaan aanspreek? – net ter herinnering – ek is ‘n predikant werksaam in die Karoo, ‘n entjie weg van Swede of Rio! – toe antwoord ek.

“Serah, die beeld in Rio staan al vir etlike jare en die kerk denominasie daar teenwoordigend is die Rooms Katolieke Kerk. 
Die NG Kerk, die AGS, die Methodiste, die Anglikane of geen ander kerk hoef hulle te bekommer oor die werksaamhede van die Rooms Katolieke Kerk nie – die Here sal hom daaroor bekommer en dit uitsorteer as dit nodig is."

Serah: “O ja, jy sien ek het nou maar net gehoor van die saak by ‘n vriendin. Sy't  'n artikel in die verband gelees het.”

Ek vra toe: “Serah, het jy foto’s of skilderye in die huis?”
‘Ja sy het en sy brei ook uit daaroor.’
 “Enige aandenkings of mooi goedjies soos ornamente?"
Ek laat haar klaar vertel.
“Wel dit is ook afbeeldings, maar jy sien dit mos nie asof dit die Here self is nie? Kom ons sien eerder die Here raak in die wonderlike handewerke van die mense waarvoor die Here die kreatiwiteit gegee het om te kan skep en mooi goed te maak. En kom ons bid eerder saam dat wie ook al die mooie handewerke sien, die Gewer daarvan sal raaksien. Ek hoop regtig jy het ‘n lekker dag. Die Sondagmiddag lê nog voor jou en ek dink dit is die ideale geleentheid om weer al daai mooi goed in jou huis af te stof. En wanneer jy by elke foto of ornament kom, sommer te bid vir die een wat daarop verskyn of wat dit vir jou gegee het. Vra die Here dat hulle hom sal raaksien en nie die mens gemaakte sake nie.”

Sy was stil....en dit was ook die einde van die gesprek; Que Serah Sera, what ever will be will be.

No comments: